• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ska jag släppa alla lån och skulder till kronofogden?

sol

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Ok.. Räkningen var med nu på utslaget så detta betyder kanske att jag har lite mer tid på mig?? Efter detta kanske brev om betalningsföreläggande och sen löneutmätning?? Hoppas nämligen på att få behålla hela maj lönen.. Hade varit väldigt skönt så jag kan lägga att spara den till julklappar och skatten på bilen..
Betalningsföreläggande är ju det första brevet du fick från kronofogden, det man skickar in kvittot med. Utslag ger betalningsanmärkningen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Jaha samma som delgivningen?? Förlåt att jag är lite trög detta är för mig helt nytt och skit jobbigt!! Men på utslaget står det att jag har rätt att skriva och skicka in om jag anser något är fel.. Det står att jag har en månad på mig.. Innebär det att det inte händer något nu på en månad??
 

tantlila

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Maj 2013
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hur stor risk tror ni det är att dom tar min bil? Värd ca 15000:-
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Jag mailade dom och frågade om min bil som ärevördig runt 20000 kr.. Fick då svar att om man behöver den till jobbet och dagis osv och den inte är värd mer så får man oftast behålla den
 

tantlila

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Maj 2013
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Oki! Då får man hålla tummarna. Har sonen på nattdagis som ligger en bit bort. Vore grymt jobbigt om man blir utan bil.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ja fy!! Håller med dig., funkar ej för mig heller..
 

tantlila

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Maj 2013
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej igen! Verkar kanske som jag kan få ett lån beviljat hos Big bank på 50000:-, det gör ju att jag kan lösa en del av sms-lånen. Inte alla men ganska många iaf. Dock kommer ju min månadskostnad för alla lån bli alldeles för mycket ändå. Va sjutton ska jag göra? Lösa dom sms-lånen jag kan och leva på typ bröd å vatten? Lösa dom sms-lånen jag kan och sen ändå släppa allt till kronofogden? Ge mig råd snälla!!!!
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
ja du jag hadde nog inte tagit något mer lån om det ändå inte kommer fungera.
det som händer är att om du ändå skall släppa lånen är att du kommer ha 50000 till i skuld plus alla andra som du släpper.innebär att det kommer ta ännu längre tid att få bort skulderna hos fogden.varför lösa smslån för att ändå släppa det lån du fick till fogden.jag menar du tjänar ingenting på det.mer än massa skulder på höga belopp.

men OM du löser smslånen och klarar av betala de andra lånen som vanligt och du klarar leva på inkomsten som blir kvar och inte släpper till fogden så ta lånet.
 

tantlila

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Maj 2013
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Sant! Men tänkte mest på att räntorna på smslånen är ju sjukt höga, skulle inte lånen typ 10-dubblas då?VOre det inte bättre att släppa några större lån med lägre ränta till kronofogden, eller spelar det ingen roll?
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
ja då hänger jag med .ja du det med räntorna är jag inte haj på tyvärr.jag tycker det är hög ränta på allt man har hos kf.
jag skall begära en sammanställning av mina skulder av kfm.länge sedan jag gjorde det så det är dax igen.där kan jag se vad skulder ligger på idag sen räntan m.m och vad totalskuld på lånet blir. har en mixad samling av lån.typ smslån,thorn,banklån.så det skulle jag kunna återkomma med här senare.tar nog 1 vecka innan hela bibban kommer.härlig läsning.och deprimerande;)men måste få lite koll.jag tänkte man kanske kan ge liten vink om hur de räknar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp